Доброго дня, шановні колеги!
Рада вітати Вас на своєму блозі!
Із задоволенням поділюся своїм досвідом і надбаннями!

Перекладач

неділя, 22 січня 2017 р.

Урок читання 2 клас


Урок читання 2 клас

Тема: Іван Франко «Лисичка та Журавель».

Мета:  ознайомити учнів із літературною казкою «Лисичка і Журавель»; учити дітей працювати з текстом, виділяти головну думку твору, давати характеристику героям казки, удосконалювати навички правильного, виразного читання, розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчу уяву, вміння висловлювати оцінні судження; виховувати доброту, щирість, чесність, порядність.

Обладнання:  назва казки, написана на плакаті, демонстраційні картки, зображення лисиці та журавля, ілюстрації до казки, маски лисички і журавля, модель великого серця, сердечки, сонечка.

Хід уроку

1.Організація класу.

Створення емоційного настрою.

 Пролунав   дзвінок,

Починаємо  урок.

Попрацюємо  старанно

Щоб   почути  у   кінці  

Що   у   нашім   другім   класі  

Діти   просто  

Мо-ло-дці!


ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми з вами будемо працювати під девізом:

Щобуспіхудобитисьтребадобрепотрудитись

(Щоб успіху добитись треба добре потрудитись)

        Яким би ви хотіли щоб був наш урок?

(Вправа «Мікрофон»)

Урок має бути цікавим!

навчальним!

змістовним!

продуктивним!

        А щоб наш урок був саме таким, якими ви бажаєте бути на уроці?

·         активними

·         уважними

·         дисциплінованими

·         розумними

·         зібраними

ІІІ. Мовна розминка

        Як завжди, розпочнемо наш урок з гімнастики, яка допоможе підготувати наші органи мовлення до роботи протягом уроку.


1.Дихальні вправи

Що просить лікар сказати, коли дивиться ваше горло?

Дмухніть на кульбабку.

Погасіть свічку.

Покажіть як цокає годинник.

Надуйте повітряну кульку.

     2.  Зарядка для ротика.

    - поклацайте зубками

    - посичіть гускою: с-с-с

    - а тепер продзижчіть як бджілка: дж-ж-ж

     -подеренчіть, як трактор: др-др-др

    - пошуміть вітерцем: ш-ш-ш.

   3.  Розчитування.  Чистомовка.

Цей вид роботи проводиться з використанням елементів ейдетики. Учитель дає дітям можливість запам’ятати зміст речень за допомогою асоціацій.

Ок – ок-ок – пролунав …….(дзвінок)    (показую дзвоник)

Ас-ас-ас—читання у ….. (вас)     (показую на клас)

Ли-ли-ли—картки ми ……(взяли) (беру картки в руку)

Ати-ати-ати –почали (читати) (показую очима, що читаю)  

4.Вправи на розвиток навички читання

а) Гра «Впізнай з першого погляду»

Швидко прочитай слова з відсутніми літерами.

Вчитель. Я записувала на дошці слова, а мишка прибігла і з’їла деякі букви.

шклр                       
вчтль                
дрктр     

пртфль                 
пдрчнк
пнзлк

          



в) Гра «Утвори слово»

Мишка принесла нам ще одне завдання. Вона просить утворити слово. А для цього нам потрібно зробити обчислення, використовуючи знаки «плюс» і «мінус».

Кам-м+зу-у+кар-р = казка

ІV.   Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, як ви думаєте, чому ми сьогодні з вами читали слово казка? (тому що будемо читати казку) .

А що таке казка? Відгадайте з якої це казки.

1.  Сидів на віконечку,

     Як маленьке сонечко,

     Від діда з бабою утік

     Побіг у ліс і раптом зник.  («Колобок»).

2.  Щось дідусь наш посадив,

      Поливав. Полов. Ростив.

      А як виросла велика,

Всю сімю на поміч кликав. ( «Ріпка»).

     3.  Вигнав дід козу із хати,

     Та пішла вона блукати.

     В зайця хатку відібрала.

     Всі козу ту виганяли.

     Рак козуню ущипнув

     Зайцю хатку повернув.  («Коза – дереза»).

4.    Я бичок – третячок,

        Смоляний в мене бочок,

       Із соломи дід зробив.

       Бік смолою засмолив.   («Солом’яний бичок»)

— Хто автор цих казок? У якому розділі ми читали деякі з них?
Казка народилась у сиву давнину. Вона виникла значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодом ім'я автора забувалось. Казка ставала народною. На відміну від народних, є казки, автори яких відомі. Тому ці казки називають авторськими, або літературними.
У новому розділі "Казки українських письменників" дібрано казки, які були написані у різні часи. Відкрийте зміст і прочитайте, твори яких письменників ми будемо читати.

Казка, з якою ми познайомимось, заховалася ось в цих словах :

( На дошці , там де тема уроку , надпис : сичЛика та раЖувель ) .

 Написав цю казку відомий український письменник І.Я. Франко. Ми з вами уже читали українську народну казку «Лисичка і Журавель», а сьогодні прочитаємо казку літературну і побачимо, чим відрізняються ці казки. Але перед тим , як почнемо читати казку, давайте поговоримо ось про що.

В житті ми часто чуємо такі слова: «У людини повинна бути совість», або ж: «У тебе немає совісті». То що ж таке совість і де вона живе?

Релаксація.

-- Прикладіть праву ручку до свого доброго,щирого серця. Чуєте, як воно б’ється?   Там і живе ваша совість. Серце, в якому живе совість,посилає людям найкращі почуття. (Учитель прикріплює на дошку зображення сердечка і пропонує учням        вибрати і прикріпити на дошці біля сердечка слова, які називають кращі людські якості. Слова записані на картках, які показує вчитель.)


(співчуття,  жадібність,  чесність, щедрість, злість, чемність, доброта, черствість, скромність,милосердя,  зависть,  любов,  дружба, гостинність).

І от сьогодні на уроці , вивчаючи казку «Лисичка і Журавель» , ми з вами будемо вчитися порядності, дружбі, гостинності.

V.   Сприймання і засвоєння матеріалу уроку.

1.      Словникова робота.

Перш, ніж читати казку, давайте разом розберемо значення окремих слів, які зустрінуться вам у казці.

Заприятелювали               --                               пригощайся

Призволяйся                                                      любий

Любчику                                                             подружилися 

Пісним голосом                                                  ні з чим

Облизня спіймавши                                           сумним голосом

(з’єднати слова стрілочками)

 Фізхвилинка

2.     Первинне ознайомлення з казкою.

Читання казки вчителем

Якою зображена Лисичка? (хитра,підступна, улеслива, нещира, винахідлива).

Яким був Журавель? (розумний, добрий, довірливий, щирий, чемний, вихований ).

(на дошці малюнки Лисички і Журавля, біля кожного малюнка прикріплюю картки із словами, які характеризують героїв

Чому вважаєте, що Журавель був розумний? ( бо він провчив Лисичку).

3.Перевірка сприймання змісту казки. Гра «Так – ні».(діти плещуть в долоні – так).

--  Лисичка і Журавель на початку казки були приятелями? (Так).

--  Для Журавля Лисичка наварила борщику? (Ні).

--  До столу вона подала свою страву в казанку? (Ні).

--  Журавель наварив страви і склав її у глечик?(Так).

--  Лисичка з глечика виїла всю страву? (Ні).

--  З того часу Лисичка не товаришує з Журавлем. (Так).


4. Читання ланцюжком.

Діти, пам’ятайте, що казка походить від слова казати. Тому казку треба читати в середньому темпі, емоційно, передаючи голосом почуття героїв.

5. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

  Прочитайте у казці фрагмент, де Лисичка запрошує Журавля в гості.

--  Яку посудину вибрала Лисичка для частування гостя? Як ви гадаєте, чому?

 Як  Журавель запрошує Лисичку?

Прочитайте якої страви наварила Лисичка і як вона подала її гостеві.

Що приготував для Лисички Журавель?

Як повела себе Лисичка в гостях у Журавля? А як вчинив Журавель?

Чим закінчилась ця дружба?

--  А як ви зустрічаєте гостей? Кому даєте найсмачніші страви? Що повинні зробити вихованні люди за пригощання?

6.  Малюнковий вернісаж.

 (На дошці прикріплені ілюстрації до казки) 

--  Прочитайте речення з казки, які відповідають змісту цих ілюстрацій.

7. Вправи для очей. Гра «Котик».

    --  Діти, уявіть себе котиком, який стежить за мишкою.(показую іграшкову мишку).  Мишка побігла вправо, потім вліво. Мишка побігла на стелю, потім заховалася за дошку. А в цей час сонечко своїми яскравими промінчиками засліпило котикові очі. Він заплющив їх (діти заплющують очі) і лапками ніжно потер повіки ( пальчиками труть повіки). Потім поморгав трішки, розплющив очі і побачив перед собою справжню картинну галерею.

8. Гра «Дослідники»

 А зараз ми станемо дослідниками   і порівняємо, що спільного між казкою народною і казкою І.Франка?

 (назва, герої,їхні вчинки).

Чим вони відрізняються? (вчитель зачитує уривок з народної казки, а учні відповідний уривок з літературної казки)

Народна казка                                             Авторська казка

1.Лисичка називає Журавля                        Любчику

Лебедику                                                                

2. Призволяйся,Журавлику,                          Призволяйся, не погордуй.

    Призволяйся, Лебедику.

3. Учитель зачитує уривок про те, що Журавель поклав у глечик. Діти порівнюють.

      М'ясо, картопелька, бурячки.                   М'ясо, буряків, квасольки, картопельки.

4.  Оце ж вибачай,  Лисуню, -                          Вибачай, Любонько,- каже, випорожни

     Що мав, то тим і приймав.                           вши глечика, - чим хата багата, тим і

                                                                              рада…  

8.    Театралізація казки.

А тепер, діти , я вас запрошую до театру, де ми з вами подивимося виставу «Лисичка і Журавель», яку підготували ваші друзі . (діти в масках інсценізують казку).  

9. «Інтерв’ю»                                               
        А зараз уявіть собі, що ви вийшли з театру і вас зустрів репортер. Він хоче    дізнатись вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на його запитання:

—    Чи були герої казки гостинними?

--      Чи правильно вчинила Лисичка, коли кашку розмазала по тарілці?

 - - Чому вона так вчинила?

--   Що було б , якби Лисичка подала Журавлю їжу в горщику?

 - Як ви вважаєте, Журавель вчинив правильно, коли помстився Лисиці?.

 Яку позицію ви оберете – ваша справа, але пам’ятайте, що відповідати злом на зло не варто.
—    Що б ви порадили героям казки, щоб вони стали друзями?
—    То чого вчить нас ця казка?

   Чудове це почуття – дружба. Здавна наш народ цінує дружбу й засуджує ворожнечу між людьми. Якщо по-справжньому дружиш з людиною, то хочеться зробити їй щось приємне. Коли гарно другові, то гарно і тобі. Ми повинні пам’ятати, що на добро треба відповідати добром, а зло вміти прощати, щоб світ не став злим. Пам’ятати, що зло – тимчасове, а добро – вічне

10. Гра « Склади прислів’я». (робота в парах)

(на партах лежать картки із прислів’ями, поділені на дві частини. )

Яке частування ---              так і їстимеш

Як посолиш,                        воно добром вернеться.

Роби добро,                         таке й дякування.

---    Як розумієте зміст цих прислів’їв?

----   Яке із цих прислів’їв  підходить до змісту казки «Лисичка і Журавель»?

VI.  Підсумок уроку.

Чого навчив вас цей урок? (Цей урок навчив мене …виразно читати,мислити, читати казку в особах, навчив гостинності, навчив дружити)

Скажіть , чи справдилися ваші очікування та сподівання?

А тепер загляньте під свої щоденники. Що ви там знайшли?

(Діти дістають маленькі сердечка, на яких написані слова, що називають найкращі людські риси: доброта, чемність, гостинність,щедрість, чуйність, справедливість, любов, дружба , милосердя.)

Я сподіваюся, що ці почуття у ваших серцях житимуть завжди, і ви завжди будете прислухатися до внутрішнього голосу свого серця, голосу совісті, який підкаже вам, як правильно чинити в тій чи іншій ситуації. І якщо ви когось образили, попросіть у нього пробачення, і вам стане спокійніше жити, бо вас не мучитиме совість і ніколи не буде соромно за себе.

А зараз на згадку про наш урок, я дарую вам маленькі сонечка доброти. Пам’ятайте, що з маленького добра завжди народжується велике добро.

 (задумайте щось добре , притисніть його до свого сердечка і відпустіть на волю)




Немає коментарів:

Дописати коментар