Доброго дня, шановні колеги!
Рада вітати Вас на своєму блозі!
Із задоволенням поділюся своїм досвідом і надбаннями!

Перекладач

понеділок, 23 січня 2017 р.

Урок трудового навчання 3 клас



Трудове навчання

3 клас

Тема:  Виготовляємо  макет  садового  будиночка.

Мета: Дати  дітям  поняття  про   архітектуру, ознайомити  з  процесом  будівництва, вдосконалювати  навички  графічної  грамоти, удосконалювати  навички  роботи  з  картоном, ножицями, клеєм, розвивати  бажання  творити, виховувати  естетичні  почуття,  акуратність, виховувати  повагу  до  професії  архітектора, будівельника.

Обладнання: Зразок  готового   виробу, предметні  малюнки, таблиця, кольоровий  картон, папір, ножиці, клей.

Хід   уроку

І. Організація    класу

Пролунав   дзвінок,

Починаємо  урок.

Попрацюємо  старанно

Щоб   почути  у   кінці  

Що   у   нашім   третім   класі  

Діти   просто  

Мо-ло-дці!

 ІІ. Повідомлення   теми   і   мети   уроку

Сьогодні   на   уроці   ми з  вами  познайомимося   із   поняттям «  А р х і т е к т у р а»,  « а р х і т е к т о р»,   більше   дізнаємося   про   дуже   важливу,   необхідну   для   людей   професію,    а  також   самі   станемо   сьогодні …… .       А  от   ким   станете,  ви  дізнаєтеся,  коли  відгадаєте    загадку.

На  вулиці   Садовій
Дім  піднявся   новий.
Дім ---  не  відірвать   очей,
В ньому--- тисяча   людей.
Хто  побудував   цей   дім ? 
Дім,  де   гарно   жити   всім?
(Будівельники)

Отже,   ми  сьогодні   з   вами   станемо   будівельниками.    А   що  ж  ми  будемо   будувати,     ви   дізнаєтеся,   коли    прочитаєте   закодовані   слова.
А   Д   С   И   О   В   Й                             Д   О   Б   Н   У   Ч   К   О
(Садовий   будиночок)
ІІІ.         Робота   над   новим   матеріалом
а)    Вступна   бесіда
----Що  ж  таке  архітектура?
У   перекладі   з  латинської   мови – це   будівельник.   Іншими   словами   архітектура—це   мистецтво   проектувати   й  будувати   різні   споруди  ( житлові  будинки,  школи,   театри,   фабрики,  заводи,  площі  і  вулиці,  сади  і   парки,  цілі   міста).
В   створенні   архітектури   використовується   праця   багатьох   професій--  будівельників ,    конструкторів,  архітекторів.   Архітектор в   перекладі   з  грецької   мови     означає   «старший   будівельник».   
Давайте    розглянемо     які   бувають   будівельні   споруди.          
             ( Робота   по   підручнику   )   
Сьогодні   ми   живемо   в   просторих   і   світлих   будинках.   А   були   часи,   коли   наші   предки   знаходили   собі   пристанище   в   печерах.   Первісні   люди   будували   своє   житло   з   кісток   і   шкіри   мамонтів. Пізніше   почали   будувати   із   глини.   У   наш   час   для   будівництва   споруд   використовують     різноманітні   матеріали:  камінь,   бетон,   цеглу,  сталеві   балки,  деревину,   скло,  листи   заліза,   фанеру,   пластик,     тобто   все  те,    що   може   потрапити   людині   до   рук.                 
            Перші   будинки   з’явилися    близько    11   тисяч   років    тому.  Перші   великі   міста   виникли   8    тисяч   років   тому   на   території   нинішніх    Йорданії      і   Туреччини.   Перший   висотний   будинок   був   збудований   в  Америці   в   Чикаго     120   років    тому.
Прадавня  легенда   розповідає,  що  на   світанку   нашої  землі  Бог  оглядав   творіння   своїх   рук   і,    натомившись,  наказав   зробити   перепочинок.  Земля,  на  яку   спустився   Бог   з  ангелами,  була  дуже  багата  на  сонце,  звірів,  пташок,  рослин.  Та   не  бачив   Бог  водойм,  тому   створив   річки,  озера,   моря. Через   деякий   час  він   знову   повернувся   в   той      край   і  здивувався.  Біля   водойм   побачив   біленькі   чепурні   хатки.   
До   якої   хати   він   не   заходив,  всюди    його   зустрічали  з   хлібом   і   сіллю.  Так   сподобалася   Богові   та   земля,   що   він   часто   став   навідуватися  туди   із   словами:  «Рушаймо   в  край».    Кажуть ,  що    з  того   часу   пішла   назва   нашої   держави  --Україна.
--- Як  ви   гадаєте,  чому   це   Богові     так   сподобалися   хатки   людей,   які   він   побачив ?
(Хатки   були   охайні,  біленькі,  чепурненькі.  У  них   були   розмальовані   віконниці,  розписані   стіни,  стеля,  піч.  Під   вікнами   оселі   висаджували     мальви,  півонії,  чорнобривці,  півники,  бузок   та   калину.    У   хаті   було   чисто   і   затишно.)
А  ось   як   писав   про   українське   село,   про   хатинки   у   ньому   Т.Г. Шевченко
(Вірш   читає   учень)

Село!  І  серце   відпочине
Село  на  нашій   Україні - --
Неначе   писанка   село,
Зеленим   гаєм   поросло.
Цвітуть   сади,  біліють   хати,
А   на  горі   стоять   палати,
Неначе   диво!  А   кругом
Широколистії   тополі,
А  там   і  ліс,  і  гай,  і   поле,
І   сині  гори   за  Дніпром…..
Сам    Бог   витає   над   селом.

Сьогодні   на   уроці   ми   зробимо    макет    житлового   будиночка.  Ви    спробуєте   свої   сили   в   архітектурі   і   пересвідчитесь,   як   багато   треба   вміти   і  знати,  щоб   результат   вашої    праці    тішив   і   милував   око   оточуючих.

(Розгляд   зразка   виробу)

-- З   яких    частин   складається   будинок?      (Фундамент,стіни,  дах,   двері,   вікна).

Розгляд   розгортки   виробу.

б)  Повторення   ліній   графічної   грамоти

   Гра   «Віднайди».

На   дошці   прикріплені   таблички   із   словами

Розрізати

Надрізати

Відрізати

Зігнути

Вирізати

На   невеликих   аркушах   паперу   зображені   товсті   лінії.   Гравці   повинні   згрупувати   ці   аркуші   за   відповідними   операціями.

 



Молодці! ! !

Отож ,  запам’ятайте:           (таблиця)


----           лінія    відрізування



----           лінія      згину



-----           лінія      надрізу

в)   Повторення    правил   безпечної   поведінки   під  час  роботи

Вчитель –     Що  повинен  кожен   знати,

                        Щоб   безпечно   працювати?

Учні --             До  ножа,  до   ножиць,  шила

                          Треба   вміння,   а    не   сила!

Так,   ми   сьогодні   будемо   працювати   з  ножицями.     Пам’ятайте!

·        Кладіть   ножиці   так,  щоб   вони   не  звисали  з  парти.

·        Не   залишайте   ножиці   в   розкритому    вигляді.

·        Не   тримайте  ножиці   кінцями  вгору.

·        Передавайте  ножиці   кільцями  вперед.

·        Із   клеєм   працюйте   обережно,  щоб   не   потрапив   до  очей  і   рота.

·        Не   торкайтеся   обличчя   і   очей  брудними   руками.

Фізхвилинка

А   тепер   з   новими   силами   приступаємо   до  роботи.

Працювати  ви   будете   в   парах.  Пам’ятайте  правила   дружньої  роботи.

1.  Перед   роботою   домовтеся,    хто   які   дії   буде   виконувати .

2. Не   сперечайтеся   даремно.

3.Намагайтеся  зрозуміти   один   одного.

Не  забувайте,   що   якість   роботи   залежить   від   вашої   злагодженості.

А   ще   прочитайте   прислів’я  

Хтоспішитьтойлюдейсмішить.        ( Хто   спішить,  той   людей   смішить)

Отож,  пам’ятайте  про  це.    Бажаю   успіху.    До  роботи!

ІV  Практична   робота

1.   Пояснення   вчителя

    а)  Накреслити   розгортку   стін   будиночка   на  картоні,   зробити   розмітки   ліній   відрізування,згину,  надрізу.

      б) Вирізати   розгортку   з   картону.

      в)  Розмітити   і   вирізати    розгортку    даху   і   основи.

      г)   Зігнути    розгортку   стін   і   склеїти.

      д)   Приклеїти   її    до   основи.

     ж)    Зігнути   розгортку   даху     і    приклеїти   до   стін.

2.   Робота    учнів.

Під    час   роботи   учнів    гра   « Я – кореспондент»     (  не  перериваючи   роботи,    діти   відповідають   на   запитання   кореспондента)

--  Що   ми   виготовляємо   на   сьогоднішньому    уроці?

--  З   якими   матеріалами   ми  працюємо?

--   Із   якого   матеріалу    будували   житло  первісні   люди?

--   Які   матеріали   використовують   зараз   для   будівництва?

--   Коли   з’явилися  перші   будинки?    

--    Де   був   побудований   перший   висотний   будинок?

--    Як    називається    мистецтво   придумувати   і  проектувати   нові   будинки?

--    Як   називаємо   людину,   яка  займається  цим   мистецтвом?

--    Які   основні   складові  частини  будинку   ви  знаєте?

--    Люди   яких   професій   беруть   участь   у    будівництві   споруд?

--    Хто   хоче   бути   будівельником,    архітектором?

V   Підсумок   уроку

Ось  і  уроку   кінець!

Хто   працював,   той   молодець!

Що   сподобалося   вам,   поділіться   вдома

Що    сумним   було,  пожалійтесь   вдома.

Ви   дружні   і    активні   були    увесь   цей   час,

Хороші   оцінки   чекають   на   вас.

VІ   Прибирання   робочих    місць.   

Виставка   кращих   робіт.














Немає коментарів:

Дописати коментар