Доброго дня, шановні колеги!
Рада вітати Вас на своєму блозі!
Із задоволенням поділюся своїм досвідом і надбаннями!

Перекладач

неділя, 19 березня 2017 р.

Свято книги



Свято «Книжку читай – розуму набувай»
Учитель.     Слово, мова, книга … . Без  них не можна уявити нашого життя. Вони несуть світло знань, дають людям можливість почути один одного і порозумітися. Хоча слово, мова, книга з’явилися у різний час, але вони взаємопов’язані. Без слова немає людської мови, а без мови книги.
Книга – одне з найбільших див, створених людиною. З книги ми дізнаємось про минуле та сьогоднішній день, вона веде нас у захоплюючу подорож до країни знань.



1.  Книжка – добрий, мудрий друг,
     Книжка знає все навкруг.
     Про старі, нові країни,
     Космос та морські глибини.
2.  Хто нам написав «Кобзар»,
     І який де правив цар?
     З чого зроблено намисто?
     Чим славетне наше місто?
3.  Все про звичаї народу.
     Як зібрать врожай з городу,
     Вперше хто знімав кіно?
     Де?  Коли з’явилось скло?
4.   Хто відкрив яку країну?
      І про неньку Україну.
      Хто прославився в віках?
     Де живе тварина, птах?
5.   Книги- морська глибина,
      Хто в них пірне аж до дна
     Той хоч і труду мав досить
     Дивнії перли виносить.
6.   Багато з книги ти узнаєш
      І всюди в світі побуваєш.
      Добра багато ти пізнаєш,
     Як тільки книжку прочитаєш.
7.      У книжці розум всіх століть –
         Віддячить вам, всього навчить,
         Уміння дасть, свої знання,
        Так необхідні для буття.
8.    Хто з книгою щиро дружить,
       Тому вона вірно служить
       І в житті допомагає
      Уму – розуму навчає.
9.      Знання цінуються у світі,
        Так необхідні вони дітям.
         Тож книжку швидко розгортай
          Та купу золота збирай.

Вчитель.    Книг існує незліченна кількість. Вони дуже різні: і великі, і малі, з малюнками і без. Чому так багато книг? Мабуть тому, що вони потрібні всім: і малюкам, і школярам,і дорослим. Недаремно народ каже, що людина без книги –як криниця без води. Тож запам’ятайте, діти, книга – це справжнє джерело знань усіх поколінь і наш розум без книги, як птиця без крил.
І сьогодні ми з вами здійснимо цікаву подорож до захоплюючого світу країни, яка має назву Читання. Ця подорож у нас відбудеться у формі змагання двох команд, це змагання читачів, які книгу полюбляють і уже багато знають.
 Зустрічайте команди «Ерудитів» та «Кмітливих» (представлення гравців).                  
Сьогодні у нас працює журі, яке пильно спостерігатиме, чітко оцінюватиме, час від часу повідомлятиме результати. Знайомтесь, це …..  (представлення членів журі).
1.           Перше завдання. 
- Вам необхідно представити команди
          «Ерудити»  
Ми команда дуже сильна,
Знаєм  все про книгу ми.
Перемогу в боротьбі
Завоюємо собі.
         «Кмітливі»                            
Ми команда ще сильніша
Для нас книга – найсвятіша.
Проти вас ми будем грати
І завжди перемагати.
Учитель.        Якими є девізи у кожної команди?
«Ерудити».    Якщо зможемо, то переможемо!
«Кмітливі».    Якщо захочемо, то не здамось.
Вчитель.   У кожної команди є уболівальники. 
Уболівальники «Ерудитів», ваш девіз!
Ширше двері відчиняємо
Розуму й сміливості!    
Уболівальники «Кмітливих», ваш девіз!
 Естафету передаймо
Творчості й кмітливості!
Учитель.  Перший гейм починаємо, знання команд перевіряємо.
Конкурс « Назви казку»
1.  «Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…»   («Колобок»).
2. «Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… ( Курочка ряба)
3.  Вигнав дід козу із хати,
     Та пішла вона блукати.
     В зайця хатку відібрала.
     Всі козу ту виганяли.
     Рак козуню ущипнув
     Зайцю хатку повернув.  («Коза – дереза»).
4.    Я бичок – третячок,
        Смоляний в мене бочок,
       Із соломи дід зробив.
       Бік смолою засмолив.   («Солом’яний бичок»)
Бліцтурнір.
Запитання для «Ерудитів»
1. Як звали півника в казці «Колосок»? (Голосисте горлечко)
2.    В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика)
3.   Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня?( Івасику – Телесику)
4) Чим пригощала Лисичка Журавля?  (кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (бичка)
6) У якій казці битий небиту віз?  (Лисичка – сестричка і вовк панібрат)
7) Кого купив дід на базарі за три копи? (козу – дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
Запитання для «Кмітливих».
1. Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (лисиця)
2) Хто викрав Івасика-Телесика?  (відьма)
3) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки?  (рак)
4) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який
    живе у пеньку?  (Ох)
5) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
 6) Хто бігав наввипередки з їжаком?  (заєць)
7) Кого першого зустрів Колобок, коли втік від діда і баби? (зайця)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан?  
Учитель.     Команди нехай відпочинуть,а ми перевіримо, чи активними є наші вболівальники.
На мої запитання відповідаємо дружно «Ми»!
--  Хто найкращий скрізь і всюди?
--  Ми!
--   Хто кмітливий, кажуть люди?
--  Ми!
--  Хто знайде добра дорогу?
--  Ми!
--  Хто спішить на допомогу?
--   Ми!
--   Хто за друзів вболіває?
--  Ми!
--   У « Шанс» грати полюбляє?
--    Ми!
--  Хто танцює і співає?
--   Ми!
-- Друзям успіхів бажає?
--   Ми!
--   Хто не слухає у школі?
--   Хто уважним завжди буде?
--    Ми!
Учитель.   А зараз ми проведемо конкурс капітанів.
До нас на свято надійшли телеграми від героїв, які не змогли завітати у гості. Але на цих телеграмах бракує підписів. Допоможіть розібратися.
--  Дуже засмутилась. Випадково розбила яйце. (Мишка із казки «Курочка – Ряба».)
--   Не полечу я з вами. Як була я в лужку, виломила ніжку, а ви полинули,мене
покинули. («Кривенька качечка»).
--  Усе закінчилось погано. Мене побили, а хвіст залишився в ополонці. (Вовк із казки «Лисичка – сестричка та Вовк – панібрат»).
Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників.( Дванадцять місяців)
Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човника та весельце. ( Івасик Телесик)
--   Дорогі друзі!   Був у гостях та залишився голодний.  (  Журавель із казки
« Лисичка та Журавель»).
Змагання вболівальників
За ілюстрацією впізнай казку ( презентація)
Вчитель.  А зараз ми перевіримо як наші команди вміють впізнавати казки
Команда « Ерудитів»
     Хто з персонажів народних казок весь час шкодить людям
  та звірам, але потім найчастіше дістає заслужену кару?  (лисиця)
   У якій казці свійський птах ледь не постраждав через свою
  неслухняність? « Котик і Півник»
      Цей казковий герой народився завдяки тому, що його мати
  з"їла горошину, яка котилася по дорозі. (Котигорошко)
      У якій казці розповідається про те, що дід завіз через
  докори мачухи рідну дочку в ліс? ( Дідова дочка і бабина дочка)
 * Через яку свійську тварину, зроблену із соломи, звірі
  потрапили в халепу? (Соломяний бичок)
      Який предмет одягу став домом для багатьох мешканців
  лісу? ( Рукавичка)
Команда « Кмітливих»
     Кого із свійських тварин лісові звірі визнали за свого
  пана? Кота « Пан Коцький)
      У якій казці діють сім маленьких героїв? ( Вовк і семеро козенят)
  Герой цієї казки одержав у нагороду за врятування орла
  якусь річ, але не втримався дорогою і, нехтуючи наказом,
  розбив її; через це зазнав багато пригод. ( Яйце – райце)
      У якій казці транспортний засіб, призначений для
  плавання, літає в повітрі? (летючий корабель)
      Героя цієї казки врятувало від Зміїних зубів гусенятко. ( Івасик Телесик)
  У долі якого героя казки відіграла вирішальну роль стріла, що впала в болото? ( Царівна жаба)
Гра з вболівальниками.    
Які казки переплутались?
Сидить Півник на печі,Їсть смачненькі калачі.Тут лисичка прибігає,Мерщій Півника хапає.Біжить Котик рятувати,В Лиски Півника забрати.Підробив він голосок,Став малим співати.Здогадалися вони:Вовк – не наша мати.(«Вовк і семеро козенят»)(“Котик і Півник”)
“Була собі коза. У неї було троє поросят. Вирішили вони піти в гості до бабусі та залишити козу одну вдома. У цей час прийшла лисиця. Вона запросила козу до себе на день народження. Вона частувала її кашею з молоком. З того часу лисиця та коза стали приятелювати”.  
Знайти і виправити помилку.
Жили собі дід та жаба.  Спекла якось жаба колосок. А він скік – доскік та й потік.
Посіяв біб річку.Виросла річка велика – велика. Почав біб річку звати.
 А тепер перевіримо , чи вміють наші команди відгадувати загадки
--  Біле поле, чорне насіння,
  хто не зуміє, той не посіє.   ( Книга)
--  Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній. (Школа). 
--  Маленька, біленька,
По чорному полю плигає і слід залишає. (крейда)
--  Паперовий кораблик щодня
Перевозить у трюмах знання.
Після плавання цей корабель
Повертається в рідний портфель.  ( Підручник)
Вчитель  Звідки ми про все дізнаємося? ( із книжки)
Вчитель.  Яка команда знає більше прислів’їв про книжку?
Скласти прислів’я із слів –розсипів.
1 команда   ( вчить, як, книга, світі,на, жить),    (розуму, з, поведешся,книгою,наберешся)
2 команда  (багато, читає, знає, хто,той, багато), (жити, з, добром, книгою,з, дружити).
Які ще знаєте прислів’я про книгу? Хто більше?
Вчитель.   Питання до обох команд.
Хто такий Тарас Шевченко?
Яка назва головної книги поезій Т.Г.Шевченка?
Коли народився великий поет? (9 березня 1814р.). Скільки років нещодавно відсвяткували? (203р.)
Зараз ми з вами станемо редакторами  (кожна команда отримує картку, на якій у довільній послідовності записано уривок з поезії Т.Г.Шевченка.)
1 команда                                                                          2 команда
Червона калина .                                          й лози зеленіють
Тече вода з – під явора                              а кругом їх верболози
яром на долину .                                          Пишається калинонька,                         Пишається над водою                              явір молодіє,
Конкурс «Найкращий декламатор вірша Т.Г.Шевченка»
Вчитель. Поки журі підбиває підсумки, ми з вами складемо вірш.
Гра з вболівальниками.
Вчитель. Давайте пограємо у гру «Склади вірш».  Після гри зробіть висновок – як не треба поводитися з книгою. Вставте пропущені слова.
Мав Сашко гарну книжку
Кинув раз її під ….. (ліжко)
Де лежала бідна книжка.
Пробігала сіра …..  (мишка)
Стала мишка книжку гризти,
Стала мишка книжку … (їсти)
 Звідкись взявся їжачок
Він був весь із ……  (колючок)
Він прогнав зубасту …. (мишку)
Врятував нещасну  …. (книжку)
Слава,слава  їжачкові
Сором же кому? ….  (Сашкові).
Отже,діти,як потрібно поводитися з книжкою?
1.  Перш ніж книгу до рук узяти,
    Їх треба чисто вимивати.
2.   Книгу не перегинай,
      Сторінок не розсипай.
3.     В книгу ручки не клади,
      Їй життя на довше збережи.
4.   Сторінок не загинай,
       Закладинки виготовляй.
5.   Хочеш за обід сідати –
      Залиш книгу відпочивати.
6. Щоб книзі життя зберегти,
    Одяг ти їй добери.
Журі  оголошує  результати  змагання.
Вчитель.    Закінчилась гра,
                  Не крутиться рулетка ….
                  Команди сильні! Ви знавці!
                  З завданням впоралися всі!
                  І вам скажу я МОЛОДЦІ!
Дорогі діти!   Наша гра добігає кінця. Але дружба з книгами тільки розпочинається, тому будьте справжніми друзями книг. Вони    вас ніколи не залишать у біді, завжди допоможуть. Читайте, пізнавайте світ, дружіть із книгою.
У домі без книги, як без вікон – темно.
Розум без книги – мов птах без крил.
Книгу читати – усе знати.
 Дім без книги – день без сонця.
Знання – сонце, книга – віконце.
Книгу читай – розуму набувай.
Книга – твій друг., без неї, як без рук.
 Книгу читати , як на крилах літати.
 День без книги, як обід без хліба.
 Книга – міст у світ знань.
Читання – ось краще навчання.
Книга не розмовляє, а правду говорить.

Немає коментарів:

Дописати коментар